دانستنیهای سلامت

عسل ارگانیک

  • 1229

شما واقفید که در تولید و ارائه عسل در سطح کشور برندهای گوناگونی وجود دارد.

اگر در دامان طبیعت ایران باز گردیم هر منطقه ای عسل خاص خود را تولید و ارائه می نماید از جمله عسل چهل گیاه که به نوع گل و گیاهان هر منطقه بستگی دارد. عسل گون و انگبین که از رنگ زرد برخورد دار است. عسل مرکبات که از رنگ زرد بسیار روشن برخوردار است. و اما عسل ارگانیک مثل غذاهای ارگانیک است. غذای ارگانیک عبارت اند از غذاهای حیوانی و گیاهی که در تولید آن از سیستم های طبیعی استفاده شد و اصلاح ژنتیک و مواد شیمیایی شامل حشره کش ها، آفت کش ها ، و علف کش ها به کار نرفته باشد.

طرفداری از محیط زیست و آغشته نکردن مواد غذایی با مواد شیمیایی و تهییه غذای پاک از اهداف مهم در تولید غذای ارگانیک است یعنی به هم فشردن قوانین طبیعت و چرخه های حیاتی مثل چرخه آب، چرخه کربن و دنیای عاری از سم. مثلا فرانسه اولین کشوری است که برای محصولات غذایی برچسب دولتی با عنوان کشاورزی ارگانیک ارائه شده است.

اکنون استرالیا 84% اراضی کشاورزی ارگانیک دنیا را داراست.

گوجه فرنگی ارگانیک 97% آنتی اکسیدان بیشتری از نوع سنتی دارد و نان حاصل از گندم ارگانیک کیفیت بهتری دارد و عسل طبیعی ارگانیک طعم و تاثیر دارویی بیشتری دارد.

بنابراین امروزه عسل حکم یک غذای سالم را دارد و ارزش غذایی بالاتری در عسل ارگانیک وجود دارد.از لحاظ ویتامین ها و املاح معدنی نیز عسل ارگانیک غنی تر از سایر عسل ها بوده و محل استقرار این کندوها در مناطق دور دست و در رشته کوه های زاگرس می باشد.

بنابراین برآن شدیم تا بتوانیم مرکزی را تشکیل دهیم تا  علاوه بر دسترسی  راحت تر مردم  به  این محصولات ارگانیک به حفظ پویایی و سلامتی جامعه نیز گامی کوچک بر داریم!

 

نظرات

نظر خود را بنویسید